Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

22 mar 2013

Earth every hour

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=2UywrjnOaUE’]

Imorgon klockan 20.30 är det dags igen – Earth Hour. Sedan 2007 har människor världen över släckt ljuset för att visa sitt engagemang i klimatfrågan. Nytt för i år är I Will, If You Will, en interaktiv kampanj där det handlar om att utmana både vänner och kollegor genom att leva så klimatsmart som möjligt.

I vanlig ordning är företag (kolla in Coca-Colas smarta annons här), organisationer och hela städer snabba med att koppla ihop sina varumärken med allt som kommunicerar ”klimatsmart”. I Sverige visar kändisar som Lazee, Lisa Miskovsky och Martin Stenmarck sitt miljöengagemang genom att medverka i en film framtagen för den årliga manifestationen.

Hur töntigt man än kan tycka att Earth Hour må vara så är jordens framtid en fråga som engagerar (55% av svenskarna släckte ljuset 2012) och då är det ju super att göra ett globalt event och därmed undervisa världens befolkning i miljökunskap.

Förhoppningsvis bidrar Earth Hour till eftertanke och fler klimatsmarta vanor som sker på daglig basis – en timma om året räcker tyvärr inte för att spara energi på riktigt. Earth Every Hour.

Film: Youtube

Inlagt av: Josephine

Kommentarsfältet är stängt