Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

29 okt 2015

Ett kaxigt drag

Skärmdump från How to Copy Craft

Skärmdump från kampanjfilmen How To Copy Craft

Det svenska varumärket Craft säger i ett pressmeddelande att man nu ”tröttnat på alla som misslyckas med att kopiera varumärkets framgångsrika funktionsunderställ” och startar kampanjen How to copy Craft för att visa exakt hur man kan kopiera mönster och mallar till deras världsledande underställ.

Ett nytt och kaxigt grepp som vi inte kunde låta bli att fastna lite extra för bland veckans medienyheter. Vi gillar det även om man i pressmeddelandet lite konstlat uttrycker det som att det övergripande målet med kampanjen är att se till idrottare över hela världen tränar med optimal kroppstemperatur. Hur som helst så är det en bra idé för att sticka ut också befästa en redan ledande position. Därtill är det en väldigt bra kampanjfilm med fokus på information, teknik, bakom kulisserna och så klart några kända sportprofiler.

Inlagt av Ann-Sofie Johansson

Kommentarsfältet är stängt