Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

11 okt 2013

Kreativ e-postmarknadsföring

2013-10-11 07.57.50

Har du kollat mailen idag?
92 % av Sveriges internetanvändare använder e-post. Så det säger sig självt att e-post är ett viktigt kommunikationsredskap, både privat och för företag.

Idag fick vi lyssna till ett inspirerande frukostseminarium anordnat av MiG med Andra Tureac från Apsis, som berättade om hur man på ett framgångsrikt sätt kan lyfta sin e-postmarknadsföring.

E-postmarknadsföring har många fördelar – det är kostnadseffektivt, ett bra sätt att nå många människor och det finns stora möjligheter att utvärdera och mäta resultatet av sin kommunikation. Marknadsföring via e-post handlar om att kommunicera på mottagarens villkor, för många är inkorgen privat, för vissa kanske till och med mer privat än den fysiska brevlådan. Andra Tureac menade att framgångsrik e-postmarknadsföring bygger på att bara skicka e-post till dem som bett att få det. Då nås mottagare som är intresserade och om du dessutom lyckas leverera något som de tycker är bra är framgången ett faktum.

I Apsis handbok finns tips på hur man går till väga, från en bra planering, till hur du får fler prenumeranter samt utformning av relevant innehåll och effektiv design.

Inlagt av Ann-Sofie

Kommentarsfältet är stängt