Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

16 sep 2009

Kvinnligt designsamarbete på Coca-Cola

normaluisa

I höst ska Coca-Cola väcka andra associationer än fotboll och olympiska spel, nämligen mode och shopping. Dryckesjätten tar hjälp av designerna Baum und Pferdgarten, IVANAhelsinki och Normaluisa, som alla har formgivit var sitt mönster för Coca-Cola Light. Med det trendiga konceptet ”begränsad upplaga” och tävlingar om resor till designernas hemstäder hoppas Coca-Cola kunna locka till konsumtion i höstrusket.Enligt Paula Karlöf, Business Manager på Coca-Cola AB så har Coca-Cola Light just en stor andel kvinnliga konsumenter, som uppskattar både mode och shopping. Därför menar Karlöf att det är naturligt att placera Coca-Cola Light i sammanhang med mode.

Är det även ett naturligt sammanhang att placera reklamen på sunkiga cafétoaletter? Det är nämligen där jag i första hand har sett marknadsföringen. Vet inte om detta gör mig så sugen på att köpa en Cola…

Exempel på internationella modeskapare som tidigare har satt sin design på Coca-Cola flaskor är Blahnik, Cavalli och Rykiel.

Foto: Josephine
Inlagt av Josephine

Kommentarsfältet är stängt