Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

18 apr 2011

Ladies på hotell

flower

Som affärsresenär kan du numera välja att övernatta i ”kvinnlig” miljö. Hotell i bl a London, Milwaukee (USA), New Delhi, Singapore och New York har inrett särskilda rum för resande affärskvinnor och även försett dem med bekvämligheter av olika slag. Allt för att attrahera den kvinnliga gästen – en allt större och dominerande målgrupp.

Hur är det, tjejer? Har ni provat? Vad tycker ni?

Och så undrar jag om det finns motsvarande satsningar på ”manliga” hotellrum? Vad utmärker i så fall ett sådant?

Följande kvinnoattraherande hotell listas i senaste numret av tidskriften Passion for Business:

The Westin Gurgaon i New Delhi har speciella s k ”aurarum”, som ligger nära hissen, har bättre säkerhetsfunktioner och endast kvinnlig personal. Ett stort badrum och regnskogsdusch ingår också i paketet

The Premier Hotel i New York med en hel våning enbart för kvinnor. Rummen är specialutrustade med bl a badsalt, platt- och locktång, samt yogamatta.

Naumi är först ut i Singapore med en speciell våning, vilket i sig garanterar integritet och avskildhet. Inredningen går i rosa och det finns ett brett utbud med spabehandlingar.

Grange City Hoteli London erbjuder s k female friendly rooms – specifikt utformade för kvinnors bekvämlighet och säkerhet. Här finns belysta garderober och speglar, större hyllutrymme i badrummet, deluxe bad- och dusch produkter och särskild makeupspegel med inbyggt ljus.

Crowne Plaza Milwaukee i USA har också inrett en hel våning för kvinnliga gäster. Badrockarna är från Victoria’s Secrets.

Inlagt av Birgitta Plyhm
Foto: Flickr

Vi har skrivit om den kvinnostyrda konsumtionen tidigare på Plyhmbloggen – 20.000 miljarder dollar per år

Kommentarsfältet är stängt