Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

22 jan 2014

Sociala medie-tips

Social_Media_Days

”Innehåll i sociala medier måste planeras och arbetas med likt allt annat marknadsföringsmaterial” menar en av jurymedlemmarna från den norska konferensen Social Media Days som går av stapeln i Oslo i början av februari.

Juryn som består av bland annat chefer och rådgivare inom kommunikation och media har i branschtidningen Kampanje delat med sig av sina bästa sociala medie-tips. Goda råd som att till exempel hitta och använda en och samma ton för ett företags digitala kommunikation. Andra tipsar om att vara involverad och snabb och samtidigt vara ärlig och personlig. En chef inom kundservice hävdar att ödmjukhet och humor är viktigt. I Resumé kan man läsa en sammanfattning av hela juryns tips för att lyckas i sociala medier.

På Social Media Days delas priser ut för ”Årets Facebook-sida”, ”Årets sociala medie-byrå” och ”Årets bästa Tweet” – en kategori som förra året vanns av polisen i Oslo.

Inlagt av Ann-Sofie

Kommentarsfältet är stängt