Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

6 jul 2012

Trött på reklam?

Då är du inte ensam. En färsk undersökning visar nämligen att svenskarna blir alltmer reklamtrötta och att färre än var femte svensk idag har en positiv inställning till just reklam. Tröttast är vi på reklam i mobilen.

Sveriges Annonsörer, som beställde undersökningen, kommer nu gå ut i en stor reklamkampanj för att påminna svenskarna om varför reklam behövs.

Utan reklam i mobilen skulle det utan tvivel kosta pengar att exempelvis läsa dagstidningarnas online-versioner i mobilen. Även en del av medierna som vi idag tar för givet skulle försvinna helt vilket säkerligen inte skulle vara så populärt.

Reklamen kommer med andra ord inte att försvinna utan istället ta nya former. Troligtvis kommer vi i framtiden kunna se mer subtila reklambudskap där vi inte riktigt förstår vad som faktiskt är reklam. Frågan är vad som är bäst.

Inlagt av: Louise

Bild:

Flickr

Kommentarsfältet är stängt