Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

15 aug 2013

Uppmärksammad twitterkampanj för nytt album

Glas

De senaste dagarna har kampanjen för artisten Aviciis nya album spridits med rasande fart i sociala medier. I samarbete med KTH i Stockholm sänds en live-stream från en reaktorhall på högskolan. Bakom en stor svart glasskiva döljs skivomslaget på Aviciis nya album. Glasskivan omges av stora högtalare som spelar inledningen till artistens nya singel. Via antalet tweets under hashtagen #TrueReveal höjs volymen stegvis tills dess att glasskivan krossas. Tweeten ska innehålla en avslöjande fakta om användaren och visas i realtid på den stora glasskivan.

En lyckad kampanj som i skrivande stund är uppe i över 75 000 tweets. Kampanjen har många inslag som gör den intressant: en rolig och nytänkande idé, en oväntad samarbetspartner och bra medel för en snabb spridning. Dessutom med en bra dramaturgi som skapar spänning både genom avslöjandet av omslaget och inte minst med frågan till publiken om vem det blir som kommer krossa glaset.

Läs mer om kampanjen här.

Bild: Pixabay

Inlagt av gästbloggare Ann-Sofie Pettersson

Kommentarsfältet är stängt