Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

13 maj 2014

Corporate Storytelling tar fram ditt kulturkapital

 

bild-30

I arla morgonstund samlades ett trettiotal storyteller-nyfikna hos oss på Teatergatan för att höra och lära mer om hur man söker, finner och skördar berättelser. Matts Heijbel gästade oss för fjärde gången och delade generöst med sig av tips på hur vi skulle gå till väga. Länge kommer vi att minnas några av Matts fantastiska berättelser om:

•Sundbyberg, som med ett 50%igt tillväxtmål laddar sitt varumärke emotionellt med den sympatiske bibliotekarien på Hallonbergens bibliotek när han besvarar den 17-årige ynglingens fråga: ”Hur tänker tjejer egentligen”?

•Ali, som gjorde en insats hos Malmös hemtjänst när han med lavendeldoft och arabisk musik förvandlade den förhatliga duschen till en SPA-upplevelse för 90-åriga Ida.

•Karl-Axel och Frida som föll i varandras armar en disig vintermorgon på en bro i Haparanda år 1939 och som visade sig vara en del av Matts egen rörande skapelseberättelse.

Händer det att du blir berörd i ditt arbete? Blir du stolt, glad, arg? Då har du något att berätta! Flytta fokus från hjärnan till hjärtat – sätt igång och samla ditt kulturkapital!

bild-31bild-33bild-35bild-36bild-32

Glöm inte att prenumerera på Matts nyhetsbrev för att få reflektioner kring aktuella storytelling-frågor!
Här kan du också se och lyssna till Matts när han berättar om sin bok som går att köpa på bland annat Bokus och Adlibris.

Inlagt av: Birgitta
Foto av: Emma

Kommentarsfältet är stängt