Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

15 sep 2009

Finansiell information i nya kanaler

Foto: www.goranmedia.com

Företagens hemsidor får en viktigare roll som informationslämnare till aktiesparare, investerare och analytiker. På Solbergs hemsida finns en intressant sammanställning över hur unga investerare vill få finansiell information presenterad. Här önskas traditionell information kompletterad med allt från årsredovisningar i html-format till filmade vd-ord m m. Även prenumerationstjänster med modern distribution via RSS och podsändningar står högt på önskelistan.

Mycket information som efterfrågas är sådan de flesta bolag redan har men inte kommit på att man kan lägga ut som en service till intresserade: powerpoint-presentationer, flerårssammanställningar i excel, film och bild från kvartalsrapporter m m. Genom att inventera vilket material som redan finns kan man enkelt förbättra bolagets informationsgivning. Återstår att ta ställning till eventuella investeringar för att komplettera befintligt utbud – något som varje bolag måste väga mot sin strategiska ambitionsnivå.

Inlagt av: Charlotte

Kommentarsfältet är stängt