Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

27 jan 2012

#McDstories är att utmana ödet

Det är väl ändå att utmana ödet; McDstories på Twitter i hopp om att få positiv feedback!? McDonalds är ett starkt varumärke men om det är någonstans som missnöje och upprördhet engagerar så är det på Twitter:

”Hittade en nagel i min BigMac en gång #McDstories”.

”Hamnade på sjukhus efter att ha blivit matförgiftad på McDonalds 1989. Har inte ätit där sedan dess och är numera vegetarian. Borde stämt McDonalds #McDstories”.

McDonalds fick panik, bestämde sig för att stänga ner Twitterkontot och konstaterade att kampanjen var ett fiasko. Eller?

För inte kan det väl betyda att kunderna inte har så många positiva upplevelser från snabbmatskedjan? Om de nu tycker att McDonalds mat ger spykänslor, orsakar fetma och innehåller lösnaglar så kanske företaget borde se över allt från hygien till råvaror?

Foto: Flickr

Inlagt av: Josephine

Kommentarsfältet är stängt