Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

1 mar 2010

My Mission – en passionerad affärsidétävling

rabbit_2010

My Mission, Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin arrangeras nu för fjärde gången. Tävlingen är rikstäckande och nytt för i år är att man även kan tävla inom kategorin Årets Kulturpris. Du behöver inte ha en färdig affärsplan – det är själva idén som bedöms. Ditt deltagande är gratis och bidragen behandlas självklart med sekretess.

Vad vinner du då? Jo, under en tjugoveckorsperiod får du hjälp med att starta utvecklingen av din affärsidé till ett i framtiden förhoppningsvis lönsamt företag. Du får tillgång till ett avancerat nätverk och hjälp med att söka pengar för finansiering. Och inte minst plats i den kreativa inkubatormiljön hos Brewhouse i Göteborg.

Vinnare 2008 var Kenneth Palmeståhl med sin ”Soundracer”. Din bil förvandlas till en vrålande Ferrari med ett enkelt handgrepp. Kenneth säljer nu sin produkt i 19 länder. Och ja, det är högst trovärdigt. Jag har själv provat i en rytande Kia!

Plyhm Kommunikation har hjälpt till med PR sedan My Mission startade – vi vet att det finns oerhört många bra idéer.
Ta du också chansen och lämna in ett bidrag! 
Öppet t o m 12 april.

Läs även om förra årets vinnare – Brottsportalen!

Foto:www.mymission.se
Inlagt av
Birgitta