Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

17 aug 2011

Nyhet! Checka in i din butik – få 10% rabatt.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=YygQZ4n1QSI’]

Med ökad tillgång till Internet via mobilen blir den här typen av erbjudanden allt vanligare under shoppingrundan på stan. Mobilen har blivit en naturlig kommunikationskanal och fler företag och organisationer har börjat använda sig av mobil marknadsföring för att marknadsföra sin verksamhet.

Bara för något år sedan blev det populärt med mobila kundkort och företagen började skicka ut erbjudanden till sina kunder via exempelvis sms. Idag har det blivit allt vanligare att checka in på ett ställe via Facebook Places för att få ta del av olika rabatter.

Stadium var den kedja som var först i Sverige med att lansera aktuella erbjudanden i form av ”check-in deals”. Nu är det alltfler som har hakat på trenden och Hans Tjernström, Svensk Handels expert på sociala medier, tror att det här bara är början.

Visst kan man inte blunda för att denna marknadsföringstrend är ännu ett sätt för företagen att bli synliga och att driva fler besökare till butikerna. Samtidigt gynnar den också oss kunder då vi har möjlighet att få personliga rabatter och belöningar för upprepade besök .

Video: Youtube

Inlagt av gästbloggare Louise Richardson.

Kommentarsfältet är stängt