Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

26 feb 2013

Pinterest för företag

I det sociala nätverket Pinterest med över 26 miljoner användare finns möjligheten för företag att skapa företagskonton i kommersiellt syfte.

Tidigare har företag enbart kunnat öppna konton precis som privatpersoner men det var då förbjudet att visa priser och länka bilderna till exempelvis en webbshop. Nu är det tillåtet att prissätta en vara vilket man kan göra genom att lägga en valutasymbol (euro eller dollar) och en siffra i beskrivningen av bilden. En banner med priset på skapas då i vänstra hörnet av bilden.

Pinterest kan därmed användas för att marknadsföra en produkt eller en tjänst genom att ”pinna upp” egna bilder på företagets anslagstavlor på Pinterest. Man kan också lägga till en ”pin-it” knapp under respektive produkt på er hemsida så att användarna enkelt kan pinna just era produkter.

Vill du veta mer om Pinterest och hur du kan använda nätverket för ditt företag? Här kan du läsa mer:

Pinterest – din digitala anslagstavla

Pinterest for Business

Så använder du Pinterest för marknadsföring

Kommentarsfältet är stängt