Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

4 nov 2009

Succé för Ullared

Gekås Ullared

1,5 miljoner tittare såg när Maggan och Gittan provade deodoranter, när Mattiaz gympade med mamma Susanne och när numera telefontrakasserade Rose-Marie och Kjell handlade en årsförbrukning av allt. Dokumentärserien om shoppingfenomenet Ullared fick innan premiären stor uppmärksamhet i media men inte ens Kanal 5s programchef Lars Beckung hade räknat med succén:

”Man kan ju alltid drömma om miljonpublik, men det hade varit oprofessionellt att förvänta sig så här höga siffror. En publik på över 500 000 hade varit fantastiskt.”

Men varför intresserar vi oss egentligen för livet på varuhuset Gekås? Kanske för att vi känner igen oss, kanske för att serien skildrar originella personligheter eller kanske helt enkelt för att reality-såpor har blivit vår tids underhållning? Hur som helst är det en marknadsföringsmetod som säkerligen kommer att gynna Gekås försäljningssiffror.

Se uppföljning inlagd fredag 6 november!
+ uppföljning om Morgan på Dagens PS 20091117

Foto: www.gekas.se
Inlagt av:
Josephine

Kommentarsfältet är stängt