Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

11 jul 2012

Varumärkesbyggande kommunikation i sociala medier

Boktips
Att vårda sitt varumärke och jobba med varumärkesbyggande kommunikation har aldrig förr varit så viktigt som det är idag. Alla medborgare har exempelvis hundratals produkter att välja mellan när han eller hon ska ut och handla. Så hur kan du påverka kunden att välja just din produkt?

Självklart är kvalitet och att faktiskt hålla det man lovar av yttersta vikt för att man ska verka trovärdig i kundens ögon. Det är dock inte längre bara du själv som bygger ditt varumärke. I takt med att vi människor blivit mer sociala på nätet har omgivningens kommunikation blivit viktigare än någonsin.

Just detta skriver Lena Carlsson hos Kreafon om i sin bok ”nya tiders varumärken – varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben”.

I boken beskriver Lena hur viktig roll medarbetaren och kunden har i företagets eller organisationens varumärkesutveckling.

Hon tar även upp möjligheterna med att bygga företagets varumärke i sociala medier samt ger oss tips på hur man kan arbeta med varumärkesutveckling i sex steg under följande rubriker: Nuläge, Utvärdera, Förankra, Program, Strategi och Plattform.

För den som vill lära sig mer om modernt varumärkesbyggande, där man tar hänsyn till omgivningens kommunikation i bland annat sociala medier, kan vi varmt rekommendera denna bok!

Du finner den här.

Vi har tidigare skrivit om varumärkesbyggande på Plyhmbloggen, bl a :

Kommentarsfältet är stängt