Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

25 jul 2011

Vem blir Sveriges nästa appmiljonär?

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=9X4O3GajUAs’]
Det är svårt att missa Telias reklamkampanj ”Sveriges nästa appmiljonär” som nu visas både utomhus, i tv, på webben och på Spotify.

Tävlingen riktar sig till alla mellan 18 och 25 år som har en appidé där dessa nu kan vara med och tävla om att förverkliga sin idé utan att kunna det minsta om programmering. Det är byrån CP+B som står bakom kampanjen och Björn Höglund, executive creative director på CP+B, vill att kampanjen ska sporra yngre att lita till sin kreativitet och entreprenörsanda .

Det svenska folket har nu under sommaren möjlighet att skicka in sin appidé till Telias tävling. Vinnaren kommer därefter att få hjälp av ett professionellt apputvecklarteam och appen beräknas bli klar för lansering i slutet av oktober. De pengar som sedan genereras av appförsäljningen går oavkortat till vinnaren.

Personligen tycker jag att en sådan typ av reklamkampanj är rolig då den får många mottagare att vara med och engagera sig. Oavsett om man själv är med och tävlar eller inte är det spännande att se vilken appidé som blir det vinnande bidraget.

Så har du någon lysande appidé på hyllan, passa på att skicka in ditt bidrag !

Film: Youtube

Inlagt av gästbloggare Louise Richardson

Kommentarsfältet är stängt