Bloggmeny

Observerar, speglar, reflekterar och diskuterar med fokus på PR och Kommunikation.

Arkiv

7 okt 2009

Häagen-Dazs relanserar

Häagen-Dazs

Det är glädjande att Häagen-Dazs äntligen syns i media eftersom glassen är relativt okänd i Sverige – även premium produkter kräver sin marknadsföring.
Den nya, informativa kampanjen går under namnet ”Siffrorna talar sitt tydliga språk” och förklarar vad det är som skiljer Häagen-Dazs från övriga produkter och varför. En produktupplysning som borde ha tagits fram för längesedan med tanke på hur liten marknadsandel som Häagen-Dazs faktiskt har i Sverige.
Jag tilltalas av annonsernas enkla och sofistikerade layout och blir tillräckligt nyfiken för att besöka hemsidan. Där möts jag av en ny typ av interaktiv kommunikation med uppmaningar som ”Skicka världens godaste sms” och ”Skapa ditt eget lock”.

Kul med något annorlunda! Jag som tidigare har varit skeptisk till denna amerikanska glass har nu förstått varför 0 tillsatser ger 100% smakupplevelse.

Foto: Skärmdump, http://www.haagen-dazs.se/#/numbers/
Inlagt av
Josephine

1 kommentar

  1. Håkan Sjöström skriver:

    Jospehine,

    Jag instämmer i din kommentar kring HD:s annonsering. Det är beklagligt när goda produkter är anonyma. Dessvärre har jag inte tidigare uppfattat HD som ett kvalitetsmärke men är numera väl medveten om den fina smakupplevelsen. Vad gäller de annonser du skriver om tycker jag att de är för sofistikerade. Budskapet måste komma tidigare och i rubriken då få konsumenter läser brödtexten. Men anonserna ökar ju oberoende härav kännedomen kring produkterna.